FANDOM

Milli Kuvvetler Caddesi, 1912 yılında tren garının açılmasından sonra gelişmiş ve Balıkesir'in en önemli caddesi.

Balıkesir dendiğinde ilk akla gelen cadde Milli Kuvvetler Caddesidir. Milli Kuvvetler Caddesi olmadan Balıkesir olmaz.

Cumhuriyet Meydanı ile Alihikmetpaşa Meydanı arasında kalan bu uzun caddede, pek çok dükkan bulunmaktadır. Tren garının tam çaprazında kalan bu caddede ilk önce askeri gazinolar vardır. solda belediye binasının arka girişi vardır. Daha sonra sağlı sollu dükkanlar başlar. Belediye binasının karşısındaki aradan Toplu Taşıma Merkezine ulaşılır. caddeyi boydan boya yürümesi 15 dakika alır. Bu cadde üzerinde pek çok kolonya dükkanı bulunur. Halkbankası, Garanti Bankası, Akbank, Şekerbank bu caddedir. Cadde üzerinde eskiden kalan izler bulmak mümkündür. Pekçok eski bina vardır. Grand Yılmaz Otel bu caddenin üzerindedir. MEB kitap satış bürosu hemen karşısındadır. Bu cadde pekçok küçük sokağa açılır. Bu sokaklardan biri Şan sinemasının bulunduğu sokaktır. Burası Balıkesirin sinema merkezidir.

Yolun sol tarafının arkası Eski Kuyumcular Mahallesidir. Sağ tarafı ise Yıldırım ve Hisariçi Mahalleleri vardır. Bu mahalleler Balıkesirin en eski mahalleleri olup oldukça sıkışık yapılar mevcuttur.

Milli Kuvvetlerin sonunda AHP Meydanına ulaşılır. Burada büyük bir havuz vardır. Oradan Yeni Çarşı tarafına, eski Salı Pazarı tarafına ya da Anafartalar kısmına sapmak mümkün. arsız belaya saygılar iki sıfır bir bir