FANDOM

  • 2 nisan 1967 tarihinde bandırma ilçesinde saha bulunmadığından [ki büyüksahalar il merkezine yapılır] balıkesir atatürk stadı’nda oynanan ve kuruluş tüzüğünde kendilerince!!! balıkesir-bandırmaspor olarak tescil edilen balıkesirbandırmaspor-zonguldakspor maçında zonguldakspor’un sahaya, balıkesir ve bandırmaspor’a başarılar dileyen bir pankartla çıkması ile birlikte, yeni tribünde bulunan bir kısım bandırmadan gelen taraftar misafir zonguldakspor takımını uzun süre yuhalamış, akabinde “i. balıkesir” tezahüratı ve ağza alınmayacak kötü sözlerle ana avrat küfür etmişlerdir. bir kısmı, sarhoş olarak maçlara gelen bandırmalı taraftar grubun davranışları, balıkesirliler ve arasında infiale yol açmıştı. tribünlerde daha büyük olayların cerayan etmemesi, balıkesirli sağduyulu seyircilerin sükuneti ile önlenmiştir.
  • 16 nisan 1967 - tarihinde, yine balıkesir atatürk stadı’nda oynanan ve kendilerince balıkesir tire işareti bandırmaspor olarak tescil edilen sarıyer maçı, öncesi ve sonrasıyla yine gerginliği arttırıcı olaylara sebep olmuştur. bandırma’dan minibüslerle gelen bir takım bandırmalı stad çevresindeki balıkesirlilere i... balıkesir diye hakaret ve küfür etmiş, yine maç esnasında balıkesir aleyhindeki tezahürat ve ağza alınmayacak küfürler etmişlerdir, birçoğunun sarhoş olarak stada girmesi, balıkesirlilerin yine tepkisini çekmiştir. münferit birkaç tepki dışında balıkesir merkezinde oturan sporseverler yine sağduyulu ve soğukkanlı tavrını sürdürerek bu saldırgan güruha kollektif bir tepki vermemiştir. Balıkesir tire işareti bandırmaspor’un 1-0 kaybettiği bu maç sonrasında, balıkesirlilerin artık sabrını taşıran olay 52 evler’de cereyan etmiştir. Maç sonrası minübüs ve otobüslerle bandırma ilçesine dönmekte olan balıkesir tire işareti bandırmaspor taraftarlarından büyükçe bir grup, 52 evler’de minibüslerden inerek caddede asılı olan ve üzerinde büyükçe bir türk bayrağı bulunan ve daha yeni kurulmuş olan ve renkleri mor-beyaz mı kırmızı-beyaz mı olsun diye tartışıldığı günlerde balıkesirspor yazan bayrağı indirmiş ve yırtarak parçalara ayırmış ve çevredekilere ibne balıkesir diye küfür ettikten sonra minibüslerine binerek nadide ve pek modern olup livatya plajında dansların edildiği ve içkilerin gırla gittiği bandırma ilçesine doğru yollarına devam etmişlerdir. olayın balıkesir’de ve ilçelerde kulaktan kulağa yayılarak duyulması, büyük bir infiale ve tepkilere yol açmıştır. [bu da balıkesir ile bandırma arasında ikinci ve en büyük husumet sebebi olup balıkesir ile ilçelerinde herkesçe bilinen olaydır.] tarihte ve gazetelerde bayrak yırtma hadisesi olarak geçmektedir. bu sebeple de balıkesirliler, bandırma ilçesine adım atmaz ve orayla da pek ilgilenmez. kendi kendilerine yaşayıp dururlar. i.... balıkesir lafının bedeline katlanmaktadırlar ve daha da katlanmaya devam etmektedirler.