FANDOM

enerji ve tabii kaynaklar bakanlığı verilerine göre, balıkesir’de 15 rüzgar enerji santrali bulunmakta ve 2012 yılı verilerine göre bu santraller 666 mwh kurulu güce sahiptir. buna bağlı olarak balıkesir, türkiye rüzgar enerjisi kurulu gücünün %25,4’ünü elinde bulundurmaktadır. türkiye rüzgar enerjisi birliği 2015 verilerine göre, türkiye’de 3762,10 mwh olan rüzgar enerjisi kurulu gücünün 818,25 mwh’nı balıkesir üretmiştir. balıkesir, bu payla türkiye birincisidir. balıkesir’i izmir ve manisa takip etmektedir. balıkesir 2012 yılına göre, rüzgar enerjisi kurulu gücünü 152 mwh yükseltmiştir.

balıkesir’in rüzgar enerjisine dayalı sanayi ve hizmetler sektöründe en önemli merkezlerden biri olması beklenmektedir. balıkesir'in rüzgar enerjisini üreten alet ve makinaların yapımı, makinaların bozulduğunda servis imkanlarının sunumu ve rüzgar enerjisi üreten alet ve makinaların yedek parçalarının yapımı alanında uzmanlaşması bekleniyor. ileri teknolojili sektörlerden rüzgar enerjisi - yenilenebilir enerji sektöründe atılacak adımlar ve yenilenebilir enerji sektörünün gelişmesine ön ayak olunması, balıkesir ekonomisinin yüksek katma değer yaratmasının önünü açacaktır.

«