FANDOM

18 mayıs 1919 Alacamescit'te gerçekleştirilmiştir. 18 mayıs 1919 günü Alacamescitte ikindi namazından sonra Balıkesir eşrafının geniş katılımıyla gerçekleşen ilk sözü Vehbi Bolak bey almıştır. Vehbi bey, camiyi dolduran halka bulunduğu yerde ayağa kalkarak hitapta bulunarak "Bu faciaların Balıkesirlilerin başına gelmesi yakındır. Bu iş yazışma, protesto ile engellenemez. yapılacak ilhakı fiilen reddetmek için bir reddi ilhak cemiyeti kuralım. Bu cemiyete girmek her müslümanın borcudur. Bizim atacağımız her kurşun, şark ve islam aleminin ebedi kurtuluşuna yoksa mazaallah ebedi esaretine sebep olacaktır" demiş ve yapılması gerekenleri anlatmış ve daha sonra bunları gerçekleştirmek için her türlü karar almaya yetkili bir heyetin seçilmesini teklif etmiştir. Alacamescit toplantısında reddi ilhak faaliyetlerini yürütmekle görevli ve her türlü karar almakta tam yetkili 41 kişi tespit edilmiştir. Ertesi gün yapılan ilk toplantıda bir merkezi heyet, istanbulda görüşme yapacak bir heyet ve sahil kasabalarında inceleme yapmak üzere bir heyet olmak üzere üç heyet oluşturulmuştur. Alacamescit toplantısı Türk kurtuluş savaşı tarihinde önemli bir yere sahip olup, kuvayı milliye ateşinin ilk kez yakıldığı toplantı olarak tarihe geçmiştir.